måndag, juni 04, 2007

Måndagshat.

Åååh, tillåt mig bara att säga att jag hatar Roppongi.

Tvi!

---------------------------------

Jag vet inte riktigt vad det är med Roppongi som stryker mig mothårs. Går jag i Roppongi om natten känner jag mig inte lika trygg som jag gör i resten av Tokyo. Det är nog egentligen stämningen i stadsdelen. Kanske är det för att alla dryga, skräniga utlänningar tenderar till att samlas där...

5 kommentar(er):

Linda sa...

Kan verkligen inte påstå att jag är förtjust själv... Vad är det du inte gillar?

Linda sa...

Du, kan man förresten maila dig på något sätt? Har lite sådana där allmänna praktiska frågor jag skulle vilja ställa och som jag tror att du är rätt person att svara på :) Du kanske kan droppa en rad till mig på tokyo.tidbits@gmail.com?

Linda sa...

Japp, på pricken. Exakt samma anledning som får mig att sky Roppongi. Azabu gillar jag, men inte Roppongi.

tanja sa...

Jag stämmer med er! Too many gaijins...MEN de har ju R-Burger, så fresh, gott, nyttigt och mkt japansk som maguro burger med wasabidressing, mmm...
http://www.r-burger.co.jp/

Hälsa Tokyo!

Anonym sa...

Det verkar aldrig slå fel det här med att älska Tokyo men inte tycka om Roppongi. Kanske för att det inte är Tokyo?