onsdag, maj 14, 2008

(i röven...)

Så var jag tillbaka i Oslo igen. Helgen tillbringades i Göteborg, bland annat vid havet. Mmm.. 


Såg Ozzy spela improteater i "Zapp - En interaktiv TV-kväll" i lördags och trots hennes knarkande och ständiga ont i röven var hon lysande! Särskilt, och det här skrattar jag fortfarande åt så fort jag tillåter mig återskapa en mental bild av det, som "Kerstin" som hade tre, av publiken bestämda, talanger och sökt till Talang 2008 för att hon kunde prata baklänges och stjäla en bil samtidigt som hon visslade. Åååh, Ozzy. Om jag var du skulle det vara det enda jag någonsin gjorde! Det är helt ofattbart att hon lyckas få folk att skratta så, trots att hon har så ont (i röven).

Har jag förresten berättat om "i röven"-leken? Jag lärde mig den av Ozzy (vem annars?) och under en fantastisk kväll på krogen satt hälften av ett sällskap och avslutade alla meningar med "I röven..." Först skrattar man jättemycket, sen blir det lite tjatigt, sen slutar man säga "I röven...", men man hör det fortfarande i sitt huvud efter varje mening. Sen säger alltid någon, utan att tänka på det, en klockren "I röven..."-mening som får alla att vråla av skratt. Och sen börjar det om igen. Prova gärna! Om du har kiss- och bajshumor är det jättekul (i röven...)!

1 kommentar(er):

Victoria W sa...

haha, det du beskrev är ungefär som BAJS-LEKEN vi brukar köra här hemma, där man sätter bajs i slutet på kända filmer.. som "Nasses stora BAJS"!! funkar precis sådär som du beskrev det med din lek! superkul ^^