lördag, juli 14, 2007

Killing me softly with his song... typ.

Sen när är det ok att ha förfest på spårvagnen? Jag ska leta upp människan som ansåg att det var en bra idé att telefoner skulle kunna spela upp musik så att alla hör, spänna fast henne eller honom på en spårvagn i Göteborg en fredagskväll och bara låta dem åka runt, runt, runt.

På vägen hem spelade två mobiler en blandning av techno och någon form av indisk musik. Det riktigt fiiiina i kråksången var att den ene som valde att spela musik högljutt satt på sätet bakom den andre. Två mobiler på ett avstånd av en meter spelade två helt olika musik i ungefär 15 minuter. Och i 15 minuter arbetade min hjärna febrilt med att behandla frågan: "Hur tänker folk egentligen?!" Jag undrar fortfarande...

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag har fortfarande inte vant mig vid att du är i Gbg. Blir lika förvånad varje gång jag läser bloggen. Va, fikar hon med en svensk i Tokyo? Va, åker hon spårvagn i Göteborg i Tokyo?

k. sa...

Varför sa du inte åt dem att hålla käften?