onsdag, augusti 01, 2007

En stor plåga framför många små?

Under natten hör jag två gånger vad som kan vara världens minsta mygga surra förbi mitt öra. Dess surr låter som ett högfrekvent pip och jag viftar bort den och fortsätter sova. När jag vaknar någr timmar senare har jag åtta färska myggbett.

Eftersom myggan är pytteliten blir myggbetten bara normalstora. Jag blev myggbiten en enda gång när jag var i Sverige men det myggbettet fick en diameter på 10 cm och blev så småningom lila. Och nu när jag tittar efter har jag fortfarande en mörk ring kvar som märke på fotleden. Ser ut som om jag är smutsig där jag blev biten. Nej, jag föredrar nog att ha flera små myggbett framför att ha ett som ser ut som om det kommer sprida sig och så småningom döda mig - även om ett av dem sitter på fotsulan.

1 kommentar(er):

k. sa...

oj, stackars liten!! Men finns det inte inga anit-mygg roll-on som man använder på hela kroppen i japan? Om inte så kan jag skicka lite annars, om jag får din address vill säga..
gurka & tomat!