fredag, augusti 17, 2007

Kärlek+Attraktion=Sex.

Jag brukar inte orka kommentera artiklar och dylikt, men den här gången, den här gången vänner, kan jag inte hålla mig! Marie-Louise Ekholm förfäras över ungdomarna. "Jag tycker att det blivit för slapp attityd till sex, nu finns de till exempel så kallade 'knullkompisar', säger hon." i en artikel i Aftonbladet.se Vaddå nu? Nu?! Som i just nu, as we speak?

Tillåt mig att skratta rått och hjärtligt.

Hon tar avstånd från termen "knullkompis", en relation där man har sex med någon man inte har en kärleksrelation till. "Det är inte min term." markerar hon. Ja, ve och fasa! Tänk om folk hade sex med varandra bara för att det var kul?! Hur skulle världen då se ut? (Eller Marie-Louise kanske föredrar lite "bara-sex"-sex med bekanta, eller rentav fiender istället för kompisar?)

Det Marie-Louise Ekholm egentligen är bekymrad över är att könssjukdomarna ökat bland unga och där kan jag ju faktiskt skymta ett riktigt problem. Men istället för att vilja att kidsen skärper sig och börjar använda kondomer hoppar hon på knullkompisarna. Allt är deras fel och om jag bara ojjar mig tillräckligt mycket kommer ungdomarna skärpa sig och sluta ha sex helt och hållet. Shyeah right. Lycka till med det.

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Ja, jag bloggade just om samma sak! herrejävlars....

/vandrarvild som inte orkar logga in på bajsblogspot.

Anonym sa...

Nä, bara ungdomarna är KÄÄÄRA i varandra så uppstår på något magiskt sätt inga oönskade gravidditeter och ingen spridning av könssjukdomar, hallå i huvudet!!
Kondomer skyddar mot graviditet och sjukdomar, inte kääääärlek.
Dummare människa än Marie-Louise får man leta efter.

k. sa...

hahahah