torsdag, november 26, 2009

YellowTokyo testar: Fish jerkey!

...bara för er skull, kära vänner - torkad fisk.


Bilden efter denna, den där jag gör en "eeewww"-grimas, har på något sätt försvunnit ur mitt iPhotobibliotek, men vi kan konstatera att det inte var någon höjdare direkt.
Alla japaner kring bordet svor dyrt och heligt att det inte var så gott för att vi gick till en sån billig izakaya, men jag vet inte... fish jerkey låter som någonting som är ganska svårt att lyckas göra om till god människomat. Hade jag varit katt kanske...



Sesamtofu (till vänster) gillade jag dock desto bättre.
Mmm, sesamtofu...

4 kommentar(er):

Stefan Nordkvist sa...

slutar aldrig förvånas över japanernas skumma maträtter.. jästa bönor och allt möjligt skumt ju :) va e de sjukaste du käkat där borta? eller aa.. skummaste kanske låter bättre ;). om 6 veckor drar ja till tokyo i ett par år, så.. vad ska man hålla sig undan om det bjuds på??? våga inte finta mig nu! ;) *insåg att du kunde säga att ngt äckligt var gott* hehe..

Jakob sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jakob sa...

Fish jerkey hade jag kunnat gissa smakar skit. Jag har alltid varit fascinerad av så kallade "tusenårsägg", de är ju visserligen kinesiska och inte japanska, men får du tag på sånt får du gärna rescensera.

Rim sa...

Stefan, jag skulle akta mig för fish jerkey. Och natto är som kaffe. Äckligt i början och så småningom milt beroendeframkallande. Men tydligen asnyttigt för en, så det kan vara värt att prova. (Tre gånger tog det för mig innan jag lyckades äta mer än ett par bönor).
Annat än det vet jag inte vad annars man ska akta sig för. Jag är jävligt matglad och äter det mesta...