måndag, december 07, 2009

Ööööh, snille...

Kollade just på mitt hemskickade kontoutdrag från Citibank.

Drog fram en miniräknare, lite på skoj, bara för att se hur mycket jag spenderar på en månad...
Gissa om jag satte pepparkakan i halsen när jag insåg att jag förra månaden spenderade HELA min lön på typ... inget speciellt mer än mat...!
Och nu snackar vi alltså exklusive hyran.

Twittrade igår på skoj att jag kanske borde sluta lägga så mycket pengar på taxi och tequila... nu är det inte skoj längre. Det är blodigt allvar.
Och det blir inga fler IKEA-besök på ett tag.

Herreminget... jag kanske måste börja LAGA mat också.

5 kommentar(er):

Jakob sa...

Ah, nu talar vi samma språk. Förrförra månaden spenderade jag MER på bara krognotor än en svensk genomsnittslön (efter skatt). Det ringde en liten klocka då och jag skärpte till mig lite grann. Men det är ju så roligt att spendera!

Jakob sa...

... eller ja, vad jag tror är ungefär en svensk genomsnittslön i alla fall, har inte kollat statistik precis. Men usch vad jag skämdes.

Rim sa...

Hahaha, eftersom jag bor i Japan där drinkarna iofs kan vara bra mycket billigare, men man å andra sidan dricker fem dagar i veckan, spenderade jag kanske en svensk genomsnittslön före skatt.
Vilka svin vi är!

Pontus N sa...

...och det ända vi får ut av det i slutändan är... bajs. Våra löner blir till bajs. Ska det vara så?

Jakob sa...

Jag ser det som väl investerade pengar. Pengar, fylla och bajs, det är hela civilisationens grundpelare.