måndag, december 13, 2010

Åhåhåå, nehej du!

I kommentaren till inlägget Terror på Drottninggatan skriver "R" "Vem bär ansvaret för självmordsbombarens idioti och länkar till sin egen blogg. Går man in där kan man läsa fina resonemang, så som

Det slutgiltiga ansvaret för det här vansinnesdådet ligger fortfarande på den individ som utförde dådet men det finns även andra som bör ha del i skulden. Men jag anser att regeringens invandrings- och säkerhetspolitik har en stor del av ansvaret. 
Han resonerar som så att det är Sveriges generösa invandringspolitik som ens tillåtit att den förvirrade terroristen ens befann sig i Sverige till att börja med och därför borde vi stänga våra gränser, ni vet, för att förhindra fler terroristattacker.

Förutom att det borde vara förbjudet att göra mig så arg innan jag ens hunnit käka frukost så måste jag ju undra hur dum den här "R" egentligen är?
För just det, preciiiis så enkelt är det ju.
Stäng gränserna = ingen mer invandring = inga mer terrorbrott.
Fort, ring SÄPO och berätta om din fantastiska plan!
Han är också arg för att vi släppt in en massa irakier i Sverige.
Blir så många våldtäkter och sådär, ni vet.

Jag kanske inte borde bli så sjukt förvånad över att det finns människor som, på allvar, resonerar på det här viset, men det blir jag.
Och jävligt förbannad också, över att man kan vara så enkelspårig.

Men du, R, vi kan ju säga så här i alla fall:
För att undvika att jag nästan imploderar av din dumhet före frukost nån mer gång så kanske du kan hålla dig borta från just den här irakierns blogg om Tokyo i framtiden och hålla dig till att sprida din skit på din egen.

Deal?

8 kommentar(er):

Erik sa...

Ibland glömmer jag liksom bort dig, och så skriver du ett så perfekt inlägg att jag sitter i en stökig lägenhet bland massa flyttlådor och storler. Bra sagt!

Pontus N sa...

Rim, om du läste Rs bloggs introduktion så står:

"Bitter, cynisk, kritisk, trött, sarkastisk, förbannad, sårad, överarbetad, underbetald, ironisk, uttråkad, irriterad, uthängd, maskerad, skeptisk, förrådd, sjöman och det är ändå bara början..."

Efter den inledningen så blir man ju inte chockad för fem öre. Jag har träffat främlingsfientliga svenskar här i Tokyo(!) som också kunnat gå under ovan beskrivning. Det han delvis har rätt i är att vår politik inte lyckats jättebra. Den har skapat ett köttberg av ovan nämnda unga svenska män och kvinnor som till slut inte kan rikta sin missnöjdhet mot annat än "de andra".
Nu riskerar jag att skjuta mig själv i foten med följande utlägg;
Stänga våra gränser!? Vill vi verkligen bli som Japan?? Inte alls i mitt tycke. Men genom att säga det så får jag svårt att bejubla följande:
http://www.thedailyshow.com/watch/tue-april-21-2009/the-stockholm-syndrome-pt--1

Det blir läskigt om någon liten Conny från obygden får för sig att hämnas på någon stackare nu. Då startar Sveriges nya tidsepok.

Jakob sa...

Jag såg också den kommentaren och visste bara inte riktigt vad jag skulle säga ... det var bara för puckat.

Vi kan inte, som "R" skriver, "lägga ansvaret" på någon del av regeringen för något som en individ gör på eget bevåg. Vill man ha förändring i samhället får man rösta eller bli politiker, inte spränga sig själv eller andra i luften. Såna knäppskallar kan vi försöka hindra, eller ignorera, men aldrig låta dem styra vår politik, eller inbilla oss att de representerar någon del av folket.

Ja det finns så mycket mycket att säga, orkar inte. Det tragiska är att "R" antagligen inte ens läser, eller lär sig något från detta.

Nikku sa...

Ahahahahaaaaaa! Jag skrattade gott. "så kanske du kan hålla dig borta från just den här irakierns blogg" Strålande. "R" lyckades trampa i åtta olika klaver samtidigt kännsd et som. Förutom att vara ointelligent, rasistisk, självgod och osmakligt osnygg i sitt språk.
Han må ha sabbat din dag, men ni två tillsammans fick mig att skratta i vilket fall.

Rim sa...

Alltså, jag måste säga att jag inte är det minsta förvånad över att ni som brukar kommentera i den här bloggen är Väldigt Kloka Individer.
Inte det minsta förvånad.

Och Pontus, jag tänkte också på att det vore väldigt synd om Sverige blev som Japan (Japan som har totalt 1,5% invandrare där bara 0,6% av dem kommer från andra länder än Kina och Korea).
Det är fantastiskt lätt att bevara sin kultur, ja, men jag tycker att man samtidigt går miste om så himla mycket när man inte har någon egentlig invandring att tala om.

Anonym sa...

Vet inte om jag som anonym läsare har så mycket rätt att kommentera men jag skrev ett svar i en liknande diskussion på Alliansfrittsverige.nu.

"Islamisterna i mellanöstern vill bara en sak: Skapa nationer helt baserade på en bokstavstrogen patriarkal tolkning av koranen. Inget mer. Den som tror att det finns någon form av gigantiskt terrornätverk värt att nämnas bör se dokumentärserien "The power of nightmares" av Adam Curtis (finns gratis på Video Google) samt läsa Tariq Alis "Fundamentalisternas Kamp" och toppa med Mohammad Fazlhashemis "Vems Islam". Den politiska utvecklingen i Mellanöstern så som vi känner till den idag uppstod under senare delen av 1900-talet och bygger på förakt gentemot den imperialistiska och kolonialistiska attityd vi i väst har haft gentemot Mellanöstern. Ser man "de andra" som primitiva idioter som skall "tvingas fria" kommer man att möta på motstånd. "

Samt

"Sen kan man också ställa sig frågan: Hur uppstår konflikter? Som vi alla vet är konflikter baserat på identitetskriser. Min personliga syn på fundamentalistiska grupper, vare sig det handlar om att försvara en hyperidentitet så som "svenskhet" eller föra en som tidigare nämnt bokstavstrogen patriarkal tolkning av Islam så handlar det alltid om samma sak: "Men vi då?""

//SB

Jakob sa...

"SB", du missar poängen. Han utförde inte dådet på grund av att han är muslim, han gjorde det för att han var dum eller sjuk i huvudet. Islam och invandring har helt enkelt ingenting med problemet att göra, varken från eller till.

Anonym sa...

Nej, jag vet, men jag skrev det i syfte att ge dels bra källor som visar att man inte kan skylla allt på islam eller mellan-östern.

Om det är någonting jag inte gör så är det att skylla på just invandringen.

SB