onsdag, april 15, 2009

5 minuter

Japanska komikern Jinnai visar hur man gör sig i ordning för jobbet på fem minuter. Frukost inkluderat och allt. Själv gick jag upp klockan 9 och nu, klockan 10:15 har jag förvisso käkat frukost men sitter fortfarande i bara handduken och undrar vad jag ska göra åt mitt fluffhår.


Att youtube:a kanske inte bör ingå i en femminutersmorgonrutin.




...förresten, är det bara jag som tycker att det är skumt att han borstar tänderna först och sen äter frukost?

7 kommentar(er):

Kenji sa...

5 minuter var ju ung. lika länge han lyckades vara gift, den gamle skojaren...
Och brallorna förresten... Så där tar väl alla på sig byxorna?

Erik sa...

Jag är ändå mest fascinerad över kvinnan i randigt som ställer sig upp av skratt av säkerhetsnål-för-att-knäppa-skjortan-tricket. Samt hur han lyckas undvika att flotta ner kostymen efter frukosten.

Mina femtonminutersmorgonbestyr hamnar i en kolsvart skugga av det här. Åh, min stolthet är sårad!

KuriÅsa sa...

Länge leve långmorgnar! (Hur fan skriver man det? Mornar? Mårnar?) Jag måste alltid gå upp två timmar innan jag ska åka. Man måste ju sitta och glo i sammanlagt en timme för att vakna ju.

Jag har också hört att om man borstar tänderna efter frukost så äter man med frukosten upp alla bakterier som finns i munnen. Om man borstar innan så äter man fräscht. Men jag vet inte jag... är inte poängen med att borsta tänderna att borsta bort grejer som lägger sig på dem, typ mat?

zofy sa...

Jag tror nog att de flesta i Asien borstar sina tänder FÖRE frukost.
Kineserna gör det iallafall.
Man vill ju inte svälja alla bakterier som har frodats i munnen under hela natten, blä!
Sedan om man är väldigt petig kan ju alltid borsta tänderna igen efter maten också.

Nikku sa...

jag måste lära mig att knyta slipsen sådär...

Rim sa...

Vad fan... alltså, jag kan greppa att man vill borsta tänderna före frukosten, har gjort det sen jag flyttade hit, mest för att jag äter frukost på väg till jobbet (inget kylskåp, ju), men sen vill jag ju borsta tänderna EFTER frukosten också.
Vilket jag gör med min jobbtandborste. (Och det här måste ju också vara en typiskt japansk grej...)
Inga konstigheter, alla gör det.

Vill ju inte få KARIES heller.

Sen tyckte jag det var väldigt fint hur han lyckades få av sig hela pyjamasen i ett enda svep. Partytrick.

hejdetärrasmus sa...

jag tror du missat poängen i pyjamaspartyn.