söndag, januari 11, 2009

Av glädje bygger man musik...

Jag och min syster har jammat hela eftermiddagen.

Vi suttit i köket hemma hos mamma och spelat saker för varandra på min skruttiga gitarr.
Och från våra garageband-bibliotek.
Jag hittade så mycket roligt i mitt.
Så mycket fint som jag blev förvånad över.
Som var riktigt jävla bra.
Sen visade jag syrran hur man loopade grejer ur biblioteket.
20 minuter senare sa hon: "Lyssna här!" och spelade upp en hel låt för mig.

Sen lekte vi lite med stämmor på en av hennes låtar.
Våra röster är rätt lika.
Hennes är lite hesare. Lite mer melankolisk.
Om vi skulle sjunga ihop i ett band skulle hela världen kanske smälta.
Helt seriöst.
Tur att vi envisas med att bo på motsatta delar av planeten.
Annars hade du legat pyrt till,  hela världen.

0 kommentar(er):