tisdag, april 20, 2010

Och så lite iPhone appar...




Jag och Tomoko äter inte bara hamburgare, eftersom Tomoko är relativt nybliven iPhoneägare delar vi självklart med oss av våra bästa appar.

Mina flitigast använda är fejjan och twitter, även om fejjan tenderar att krascha när jag ska komma in på min profilsida. Och sedan en app som jag helt nyligen upptäckte att jag hade laddat ner, pengar kostade den också, så det måste ha varit nån slags tequila inblandat, men den är väl värd pengarna: CameraBag. Man tar en bild och sedan kan man välja bland olika versioner av den, till exempel; Polaroid, Svartvit, 1962, 1974 eller Helga (som i bilden på Tomoko ovan). Och sen, for good measure, även en Fortune Ball.

Tomoko tipsade om Celebrity Gossip och Eki.Locky som räknar ner till nästa tåg går från valfri station. Sjukt användbart! Så många tåg jag kommer hinna med nu, när jag kommer veta från början att jag hinner om jag springer... eller inte hinner även om jag kutar benen av mig...!
Typiskt bra app att ha i telefonen i Tokyo.

2 kommentar(er):

Chris sa...

Hej Rim!

Har du en mejladress man kan kontakta dig på? har ett förslag om hotelltips på din blogg som du kanske skulle kunna vara intresserad av.

Mvh,
Chris

Rim sa...

Visst.

tokyostyle (snabela)

...gmail, förstås.