söndag, maj 16, 2010

Veckans Vegetariska vol. 3


Joromensåatteh, jag börjar få in rutinen med att laga lunchlåda. Först laga skitmycket ris, eller som i det här fallet, ris med gojs i, svepa in i plastfolie medan det fortfarande är varmt, slänga in i ziplockpåse och sen BAM! in i frysen för att tina när man behöver det.

I morse lagade jag japansk omelett (och råkade skvätta i alldeles för mycket soja, så att den blev alldeles brun i stället för gul!), stekte tofu doppad i ägg och mjöl (och där borde jag nog hällt en skvätt soja i äggsmeten så att tofun fick lite mer smak), samtidigt som det mikrade riset stod och svalnade. Hade fuskat lite kvällen innan, och det där gröna gojset, eller rättare sagt babyspenaten med sesamsås, var en färdiglagad, fryst historia från mataffären.

Det blir nog samma matlåda i morgon, vilket innebär vegetariskt x2 den här veckan.
Jag inte bara räddar jorden fort som fan, jag sparar en massa pengar också!
Bonus!

1 kommentar(er):

Anna sa...

Därav soja och ättiksspriten till tofun, för att det ska bli gott.