söndag, november 29, 2009

Nu räcker det!!!

Igår var jag på bästa glöggpartyt och överdoserade på socker hemma hos My i Kawasaki. Eftersom det är långt till Kawasaki och jag jobbade tidiga skiftet hade jag bestämt redan innan att det verkligen inte skulle bli någon övertid för mig och, eftersom det var en relativ lugn dag lyckades jag faktiskt slänga ifrån mig namnbrickan och sticka iväg bara någon minut efter att mitt skift var slut. (Seriöst, minuter = rekord!!!)


Vidare till fint glöggparty där jag hamnade i någon slags sockerkoma och träffade väldigt fina människor och åt en massa pepparkakor. Tyvärr kan jag inte hitta min kamera så det blev ingen bild på min fina outfit (som jag panikköpte på lunchrasten eftersom jag inte tyckte att jag var piffig nog) som till slut ändå visade sig vara mer piff än vardag. Fast det hade mer med sällskapets generella klädkod (exkluderat My själv som var helt underbart fin i sin blå sammetsbolero) att göra än att det var jag som hade överpiffat.

Vad jag ville komma fram till här var väl kanske någonting i stil med att jag verkligen borde sätta ner foten och sluta göra så vansinnigt mycket övertid! Förtlåt, men det går liksom inte längre. En måste ju få lov att ha ett liv emellanåt också. Jag vet, jag vet, det är inte särskilt japanskt, och "alla andra gör ju övertid" (helt sant, ALLA andra gör minst lika mycket övertid... ), men näe... NU FÅR DET VARA NOG!!!

...och jag kan inte tänka mig något bättre tillfälle att försöka trappa ner på övertid än just nu, när saker och ting äntligen lugnat ner sig lite...

3 kommentar(er):

k. sa...

Men lägg av! Be inte om ursäkt för att du inte vill jobba övertid längre! Om det förväntas att du stannar kvar i timmar efter att du har slutat och börjar jobba timmar innan ditt skift börjar så ska du fantamig ha betalat för alla dom där extra timmarna!!!

I SAY, NO MORE OVERTIME!!!

My sa...

I second that! NO MORE ÖVERTID!

Fantastiskt roligt att du kom och förgyllde vårt glöggpartaj - hurra!

Och du var jättefin i puffärmar och ballongkjol och jag har bildbevis! Lägger nog upp imorgon. Förresten har mina kollegor sagt typ 1000 gånger idag att du var så söt. De tycker du såg ut som en älva. Kawaaaaaiii Rimu-chan

Rim sa...

Aaw... var så himla trevligt!
Och nu är min trainee i sin testperiod, så jag ska i princip bara sätta mig i baksätet och låta honom köra föreställningen.