tisdag, januari 14, 2014

11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet…

Alltså, det måste ju helt klart vara avokado. Eller kanske tomat. Eller båda ihop, säger vi. Ja. Guacamole är nog helt klart den bästa grönsaken. Hemma i Sverige var tomat en stapelvara i kylskåpet, men här i Tokyo är både tomater och avokado rätt dyra, så det blir att man bara handlar det någon gång ibland. Kan liksom inte med att köpa en avokado för 10 spänn, när jag vet att man kan få tre för 10 på Ica (exkl. flygbiljettspriset det hade kostat att åka till Ica för att handla där i stället).


åh, nu börjar jag sakna en massa grejer som är dyra eller svåra att får tag på här. Till exempel fetaost. Alltså, ni vet, den där skitgoda osten som man kan ha i sallader, till tacos eller bara äta som den är. Kostar 10 kr på Ica och ca 70-80 kr här. Ibland får jag för mig att jag ska köpa fetaost, men jag fegar alltid ur, för det fattar ju vemsomhelst att man ine kan lägga 80 spänn på lite fetaost. Ska gå och äta ett block med 5-kronors-tofu nu. Hej med er!

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Hej,
jag köpte fetaosten som dom har på affären här i Tokyo. Den var redan kryddad och lagd i olja,
men måste varna om att den inte är värd de där pengarna (om du väljer samma som mig).
Smakar BARA krydda, typ parfym:(