fredag, november 09, 2007

Cavallipremiären



H&M Japan Team släpps in i affären på Karl Johans Gate i Oslo en halvtimme innan den öppnar för att beskåda premiären inifrån. Jag har aldrig stått utanför och köat, eller ens orkat handla i en H&M-affär precis efter att ett en sån här kollaboration släpps, men jag har ändå en ganska bra uppfattning om hur det brukar se ut när de väntande människorna släpps in. Ett 50-tal människor står utanför i duggregnet och väntar på att dörrarna öppnas. Ett 50-tal människor låter inte som så mycket, och det är det egentligen inte heller, men det är ändå tillräckligt många för att det ska kännas lite läskigt när de kommer rusandes emot en i full fart med vansinne i blicken.

Folk shoppar som galningar och när vi sen i samlad tropp beger oss bort för att indoktrineras lite till är det nästan bara jag i H&M Japan Team som inte har en Cavallipåse i handen. Kollektionen är inte riktigt min stil och jag känner inget trängande behov av att äga någonting ur den bara för att det råkar stå "Cavalli" på lapparna i nacken. Men jag kan tänka mig att många går därifrån och känner sig väldigt nöjda med sina halvdussin påsar och galet djurmönstrade plagg.

0 kommentar(er):