torsdag, november 15, 2007

Vita handskar

Efter måndagsröjet, som jag skrev om, kommer tisdagsröjet. Och tisdagsröjet är före-stängnings-röj och går ut på att man, i slutet av dagen, börjar i en del av affären och arbetar sig inåt genom att gå igenom alla plagg. ALLA plagg. Det är en ganska våldsam process där man börjar med att våldsamt skjuta iväg alla kläderna på en stång åt ena hållet och sedan skyffla hängarna (våldsamt) emot sig så att kläderna faller på plats. Första röjningen hade jag vita handskar på mig, men den här gången bara ärmvärmare. Till slut hamnar jag i hörnet med jackorna. Och jag drar upp dragkedjor och knäpper knappar som aldrig förr och det är mycket, mycket jobbigare än det låter. Händerna blir torra och dagen därpå vaknar jag och upptäcker att jag har lyckats skaffa mig flera små sår på fingrarna av allt knappknäppande och blixtlåsdragande. Och mina händer är så sträva att jag fastnar med handflatorna i nylonstrumpor... Mycket handkräm och arbetshandskar i fortsättningen alltså...

0 kommentar(er):