måndag, november 05, 2007

För Herren har bestämt att det ska vara stängt.

Det är söndag i Oslo. Och eftersom allt är stängt på söndagar i Oslo har jag varit och kollat runt på stan med mina japanska kollegor. Eftersom Oslo är ganska likt Göteborg är det roligt att se japanerna bli alldeles till sig över allting. Vi tog till exempel en rundtur med färjan till öarna häromkring och åkte runt med tunnelbanan upp på ett berg där man kan se ut över hela Oslo. Och alla oooh:ade och aaaah:ade över att det var så grönt och fint. Jag rycktes med lite och stämde in lite... det är faktiskt väldigt fint här. Mysigt.

Hahaha, nu tittar jag på Fem Myror är Fler än Fyra Elefanter på biten där de bokstaverar barns namn. Det märks att det är ett gammalt program. "Bosse", "Börje" och "Bertil" heter barnen. Fint. Norsk tv är för övrigt väldigt mycket svensk tv.

Imorgon börjar allvaret. Eller vi får se hur det blir med den saken. Det kommer nog bli väldigt roligt.

Jebus, klockan är bara 18.30 och jag aptrött. Igår gick vi på restaurang allihopa (skitdyrt) på kvällen och jag höll på att somna medan vi väntade på maten, på sanning. Trodde att jag lyckades ställa dygnet rätt på en gång, men om kvällarna slår den till och jag förvandlas till en zombie.

0 kommentar(er):