torsdag, november 22, 2007

Dålig Kharma

Ungefär tio av oss drar till klubben Kharma här i Oslo. Och ja, det är samma klubb som en gång fanns på Stureplan som har ynglat av sig hit. Det ska föreställa Oslos fetaste klubb, men många av gästerna satsar hårt på att försöka avge en aura av "Jag är för cool för det här stället" vilket i mina ögon ser ut som "Jag kan inte le, för det gör ont när jag dansar och dessutom har jag så tråkigt, så tråkigt.", och dj:n spelar helt ok låtar, men gör världens sämsta övergångar och vid ett tilfälle mixar han dessutom två låtar så att det skär sig nåt så fruktansvärt för att sången hamnar i fel tonart.

På det stora hela har jag faktiskt kul, men det har inte så mycket med klubben att göra som med det faktum att jag och resten av mitt sällskap kan bestämma oss för att gå upp till det snudd på tomma elektrodansgolvet på andra våningen och fylla upp det. Nåja, nästa gång blir det en annan slags klubb. En som är lite mindre "Roppingi".

1 kommentar(er):

Unknown sa...

Roppongi var tveklöst det sämsta stället att gå ut på i Tokyo. Vi stod ut i en timme sen var vi tvungna att åka nån annanstans. Men Tokyo överlag: grymt!