fredag, mars 05, 2010

Våren är här...

...en lika god anledning som någon att börja blogga igen.
Idag har gått omkring i Shibuya och bara funnits lite.
Spanat på folk.

Träffade finaste Kiku för lunch och för att växla pengar till Hong Kong dollar.
Nu är både biljetten och hotellet bokat. Ringde en Hong Kongnesisk resebyrå för att fråga om hotellet. Hjärtat smälte lite när jag hörde bakgrundsljudet bestående av konversationer på kantonesiska. Mer än människor, och mer än städer, tror jag att jag förälskar mig i språk.

Kiku tog med mig till ett diner på en av bakgatorna i Shibuya eftersom det hade uteservering på balkongen.

Kiku


Jag kallade servitören för bror 
och frågade om det gick att slå ihop två milkshakesmaker.


Det gick!
Espresso/banan.
Brorsan medgav att den var jävligt god.


Demode Queen
39-5 UDAGAWACHO SHIBUYAKU
TEL: 03-3780-5232

...för er som kanske är sugna på att titta förbi där själva nån gång...

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Bra att du inte slutade blogga. Saknade dina roliga ord.
/Anonym *blinkblink*

Anonym sa...

jag är så glad att du är tillbaka

Pontus N sa...

Där har jag också gnagt på föda!! Visst är det schysst! Ingen vidare utsikt, men bara att kunna sitta ute är guld.