söndag, mars 14, 2010

Kiwi ♥


Tillbringade 12 timmar ihop med Kiwi igår. Hon tog med mig till en extremt populär, jag vill säga "restaurang", men det vore att använda det ordet lite för fritt, "en samling av bord under provisoriskt tak", kanske passar bättre. Vi köade en halvtimme och Kiwi tyckte att jag absolut skulle smaka en viss salt citrondryck de tydligen var kända för.

Lite bord, lite tak, voilà! "Restaurang"!


Citronen var typ inlagd, eller någonting. 
Och så salt. 
Och så söt Sprite på det. 
Ja, mina smaklökar var, milt sagt, förvirrade.


Kiwi drack citronte. Eller, mest drack hon kanske socker.
Och sen kom det fram att hon aldrig hade provat den salta citrondrycken.
Hon gör så ibland. Använder mig som försökskanin för saker som är typiskt Hong Kongnesiska.


Så här såg den färdigblandade varianten av drycken ut.
Och så min favorit! 
Portuguese eggtart!!!!


Och "maten". Pasta i tomatsås, lite kött, och ett stekt ägg på det.
Hong Kong, baby!


Och sist men inte minst, underbara Kiwi!
Ringen fick hon i kom-ihåg-present.

2 kommentar(er):

Lisa Pixie Eriksson sa...

hrmm, suspekt "drink" det där! Kan ändå tänka mig att det är uppfriskande i värmen.
Inte direkt som det jag fick smaka igår. Hoppy (den där utan alkohol, men smakar exakt som öl) och så blandas den med shochu...skumt! Ingen höjdare! haha

Rim sa...

Mycket, mycket suspekt!