onsdag, januari 16, 2008

After work på gymmet.

Eftersom jag börjar så tidigt hela den här veckan bestämmer jag mig för att gå till gymmet efter jobbet istället för innan. Vilket misstag! Det är galet fullt och så fort jag kommer in vill jag bara komma därifrån så fort som möjligt. Jag kan inte slappna av och ta mig tiden att göra alla övningar ordentligt när det är mycket folk på gymmet. Blir stressad om det står någon och väntar på att få använda maskinen jag håller på med och vill mest springa därifrån.

Skyndar mig igenom mitt träningsprogram och stretchar på två sekunder. Skickar en fin tanke till Onsdags-Rim som blir den som får leva med träningsvärken imorgon. Omklädningsrummet är så fullt att jag bara kastar på mig ytterjackan över träningskläderna och springer hem och duschar istället. Den här traumatiska upplevelsen har gjort att jag planerar att gå och gymma innan jobbet nästa gång. Fatta att jag hellre går upp kvart i sex på morgonen än att gå till gymmet vid 4-5-tiden på eftermiddagen igen.

3 kommentar(er):

Emilie sa...

Jag lovar att det är alla nyårslöften som spökar. Snart går det över. Jag kom 20 minuter innan mitt spinnpass igår och det var redan fullt! Jag var så motiverad att jag väntade på nästa pass istället; har man GÅTT till gymmet så ha man...

Rim sa...

Haha omigod. Det var typ det jag tänkte den gången jag bestämde mig för att gå hem istället.

Vad gäller nyårslöften ligger jag steget före här. Jag har inte avgett något nyårslöfte om att jag ska gymma. För alla vet att nyårslöften är till för att brytas. Däremot pröjsar jag vanvetigt mycket pengar för mitt gymmedlemsskap, så jag skulle få lov att sparka mig själv väldigt hårt om jag tappade motivationen efter någon månad...

P.s. Hang in there! ;)

Rim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.