onsdag, februari 03, 2010

Lär er japanska... ShimBASHI!

Inte roligt för någon som inte förstår det minsta japanska kantänkas.
Eventuellt inte roligt ens för folk som förstår japanska.
Men jag, jag skrattar.
ShimBASHI!

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Hur kommer på att göra något sånt här egentligen? Sjukt och roligt.

Pontus N sa...

Jag skrattar så högt så mina öron noter ljud från mun. Kan inte peka på exakt vad det är men det är sjukt kul. Måste ha någonting med ens egen otillräcklighet i japanskan att göra. Man hänger med på hela men inser att det bara är någon som man själv, som går de plågade japanskastuderandes väg, som förstår varför det oroliga är roligt. Jag sprack själv av takadanobaba, sen var det kört.

Said Karlsson sa...

Hej!

Jag snubblade in på din blogg tack vare en gemensam vän. Har för Vill minnas att jag hittade hit här för flera år sedan också, när jag satt och peppade innan mitt första Tokyobesök och läste allt om Tokyo jag bara kunde komma över. Sedan tappade jag bort din blogg igen, tills nu dvs (och nu är den tillagd i min google reader så jag hoppas slippa tappa bort den igen). hurra!

Filmen du länkar till här ovan är en del av en serie av den knasiga humorgruppen ラーメンズ (Japans finest IMO). Hittar inte originalet just nu, men här är en annan, när de leker italienare som ska nöta japans prefekturer :D.

http://www.youtube.com/watch?v=SwKIsfnHQVI

Keep up the good work!

Marie-Louise sa...

Hahaha! Jag tycker den var jätterolig.
Miss you, men snart kanske vi ses igen... hoppas jag kan komma i april redan. Då måste det bli tequila minsann.

KRAM!