fredag, december 14, 2007

Dust It



Jag älskar den här produkten! Bara så att ni vet. Som jag har letat efter någonting, vadsomhelst, som kan få mitt relativt tjocka hår att hålla sig fluffigt i mer än 15 minuter åt gången! Och nu har jag äntligen hittat det, och jag ska köpa en miljon såna här små burkar innan jag åker tillbaka till Tokyo.

Dust It från Schwartzkopf (Schwartzkopf - inte världens lättaste att stava till) är ett puder som gör håret lite torrt och "klibbigt" så att det ser ut så där som man alltid vill att det ska göra. Klibbet gör att håret automatiskt får mycket volym, och jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om man fick för sig att tupera det efter att använt produkten. Shibuya-fluff antagligen. Jag ska definitivt testa nästa gång jag ska ut och partaja.

Det finfina med Dust It är att även om håret skulle lägga sig platt under dagen/natten (för lägger sig platt gör det alltid...) så är det väldigt lätt att fluffa upp det igen med händerna. Fluff, fluff. Jag kan knappt vänta tills jag får komma tillbaka till Tokyo där det är accepterat att ha en halvmeter högt hår på en helt vanlig onsdag.

2 kommentar(er):

Marion Eleonora... sa...

Oh, vilket bra tips!
Ska absolut investera i en sån. Synd bara att jag har så kort hår numer, men nu känner jag mig grymt pepp på att spara ut :)

Anonym sa...

varfor vanta tills det ar accepterat?