lördag, december 22, 2007

packainte

I morgon klockan 10 åker min buss från Oslo till Göteborg. Jag har kommit fram till att jag gillar Säfflebussen bättre än Swebus för att Säfflebussen hittills haft renare, fräschare bussar. 


Så jag åker imorgon klockan 9 hemifrån och klockan är snart midnatt. Har jag packat? Det finns bara ett svar på den frågan, och det är: "Mjae." Jag har packat hälften av mitt smink, elektronik, och mina hårprylar. Däremot knappt några kläder alls. (Vem behöver kläder när man är fin i ansiktet och snygg i håret?

Förresten gillar jag inte att packa i förväg. Då får man ju bara stå och rota upp allt ur väskan på morgonen när man letar efter nån liten pryl som man glömde att man behövde använda i alla fall. Däremot tror jag väldigt mycket på att skriva listor. Jag och listor har ett hat/kärleksförhållande. Jag började till exempel skriva packlista inför flytten till Japan ungefär två månader innan avresa. 

Det enda som är värre än att packa är att komma på en sak man måste skriva upp på packlistan precis i ögonblicket innan man faller i sömn så att man måste tända lampan och leta reda på en penna. Oj, vad trött jag är egentligen. God natt.

0 kommentar(er):