söndag, december 23, 2007

Mera cafétips

Nu tipsade jag ju om Pour Bon i förra inlägget, mest för att jag blev förvånad över förändringen från när jag var där sist, men när jag tänker efter är mitt mest frekventerade café i Göteborg faktiskt Frank's Coffe House vid Kungsportsplatsen. Toaletten har inget kodlås, och är faktiskt rätt sunkig, men de har någonting annat som jag älskar. Dels det där teet som heter "russian"-nånting (Russian tea room?) som det är russin i, och dels det faktum att de aldrig tar ut en kortavgift, oavsett hur liten summa du vill betala med kortet. Kortavgift står nämligen högt på listan över saker som får mitt blod att koka.



Men Frank's är alltså ett bra café. Jo, och så har de glass också, och det ger dem en extra guldstjärna i min bok. Alla caféer borde ha glass. Alla.

0 kommentar(er):