onsdag, december 12, 2007

Oslo - Grünnerløkka

Man kan ha trevligt i Oslo också tydligen. Eftersom jag åkt hem till Göteborg så fort jag är ledig mer än en dag i sträck var förra helgen den första som jag tillbringade i Oslo helt utan att jobba. Det promenerades en hel del och jag spanade in Grünnerløkka, ett litet, sött område med en trivsam gågata och fullt med små affärer och där Edvard Munch faktiskt har bott en gång i tiden.

Sprang på en tjej från jobbet, bara sådär, på gatan också. Det är andra gången jag stöter ihop med henne på stan, och med tanke på hur lite jag rör mig runt omkring stan (eftersom jag antingen jobbar, sover eller leker ihop med japaner som bor i samma lägenhetshus som jag, när jag inte är i Göteborg dvs.) så bekräftar det mina misstankar om att Oslo är en sjukt liten stad.

Det kan förklara varför man sett Al Gore och hans "secret service"-tjänstemän överallt de senaste två dagarna.

0 kommentar(er):