onsdag, september 17, 2008

Vad kan man stoppa i en skokartong?

Surfar in på IKEAs hemsida och klickar runt lite.
Måste ju hålla mig á jour med vad som står till buds nu när jag snart* ska sluta bo på hotell.
Efter en stund får jag småpanik över det oöverblickbara som står framför mig.
Jag har aldrig förr behövt inreda en lägenhet från scratch. Det är ju en miljon små, små grejer, för att inte nämna ett antal stora, som måste inhandlas till ett helt nytt hem.
Efter en stund kommer jag på att det bara är dumt med småpanik eftersom jag inte ens har någonstans att bo än.
I stället övergår jag till normalpanik... eftersom jag inte har någonstans att bo. Än.

Surfar runt lite efter ställen att bo på. Och jag ska antagligen bo i någonting som ser ut ungefär så här. På 15 kvadratmeter*.


Det ryms ingen inredningspanik på 15 kvadratmeter i alla fall.

*Om ungefär fem månader. Jag är tidigt ute.
** Förhoppningsvis ska jag bo lite större än så... Kanske....Ja, törs jag säga 19 kvadrat...?

2 kommentar(er):

Pontus N sa...

Rim. Jag ska assista dig med att bygga upp det Rimmigaste rummet du kan tänka dig för en så Rimlig summa som möjligt. IKEA Japans Showroomstorlek är anpassade för den Japanska markanden, med andra ord, de flesta rum har mått som en Japan eller en Rim kommer bo i. Invänta min IKEAnska gestalt och säljflin så ska jag hjälpa dig bli bäst. På allt. Ja.

Unknown sa...

100 yen shop är ju kanonbra, jag hittat allt jag behövde av de små saker du pratar om...innan du hittar det du verkligen gillar,
t-in-t