onsdag, september 24, 2008

Gitarrlektion!!!

Jag har haft min första gitarrlektion i Hong Kong.
Nivån på mitt gitarrspelande har hittills varit snäppet över "förfärlig".
Efter en entimmes lektion får jag pekat ut hur mycket fel jag gör mest hela tiden, inser hur mycket av Gehörs- och musiklärakurserna på gymnasiet jag förträngt. Ett VG i GeMu betyder tydigen inte ett skvatt sådär fyra-fem år senare. Och trots att jag känner mig aningen dum i huvudet under ungefär hela lektionen så är jag skitnöjd när jag går därifrån. Jag blir så jävla nöjd och glad av att Lära Mig Saker. Att misslyckas gång på gång på gång för att sedan långsamt bli bättre tills man en dag upptäcker att man inte misslyckas längre. Och att sen kunna skratta åt hur svårt man tyckte det var i början. Jag älskar sånt!

0 kommentar(er):