torsdag, juli 23, 2009

Jag visste väl...

...att jag hade en baktanke med att ha två lediga dagar innan jag åkte till Sverige, istället för att hoppa på första bästa flyg från Tokyo så fort semestern kickade in.


Insåg just, under en telefonkonversation, att jag inte har ett re-entry permit.
Kan ni gissa vad man behöver ett sånt till?
Kan ni, kan ni, kan ni?

Juuust det.
Det är ett sånt man måste ha om man vill komma in i landet igen... jaaahaaa...
Typisk "bra grej att ha fixat innan man reser", så de inte börjar gråta, eller snarare, så man slipper begå seppuku när man kommer till flygplatsen och inser att man absolut inte har ägnat en tanke på det här med re-entry permits.

Men eftersom jag var ett smärre geni när för ett par månader sedan planerade min resa har jag nu precis lagom med tid för att hinna sticka och fixa det i morgon.
Hepp!

0 kommentar(er):