lördag, juli 11, 2009

Efter jobbet: Detox

Mitt leverne på sista tiden har inte varit av det allra hälsosammaste slaget och idag tänkte jag att jag äntligen skulle titta förbi Detoxbaren vid Muji i Ginza, efter jobbet.


Först stoppade jag fötterna i en sån här...



Knarkade lite sånt här....



Snygg, ja?
(Eller nej, ser faktiskt lite ut som en knarkare... hmm)


Och efter 30 minuter... eeeeew...!


Jag vet inte riktigt på vilket sätt man detoxar genom fötterna, bara att vattnet är helt rent från början, och att när man pluggat i maskinen kommer det ut en massa skit genom filtret i mitten. Och att ens fötter blir väldigt lena, och det måste ju räknas som nånting bra.

Wing Oxy Baren var olika sorters aromaterapi-grejer. Kändes väldigt skumt i början att inhalera aromatiska oljor på det där viset. Det är inte varje dag man har en slang i näsan, liksom... but when in Tokyo...

4 kommentar(er):

Jakob sa...

Men usch vad äckligt! Kom allt det ut ur dina fötter eller är det någon sorts gyttjebad?

Ska aldrig kyssa marken du går på igen . . .

Rim sa...

Skitäckligt. Ja.

Det kom inte ut ur mina fötter, snarare ur maskinen... jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det alls faktiskt...

Nikku sa...

JAAA! Fotgeggamaskinen! Det är med all sannolikhet bluff, båg och humbugg, men fötterna känns som att man har silkestrumpor på sig efteråt!

Rim sa...

Jag la mig i alla fall inte i ett syrgastält den här gången...