fredag, juli 17, 2009

Perverterade japaner...

...kommer fram när man minst anar det.

Som till exempel igår, när jag tvättade, kom det fram en liten, söt japan, och erbjöd mig pengar för sex. Lite tafatt, sådär.
Fast ändå, som om det inte var några konstigheter.

Och jag, jag tackade trevligt nej.
Varpå ligga blev avsugning, blev handtrall.
Och jag, som någonstans ändå tyckte att det var lite komiskt, hade inte vett nog att bli arg..
Undrade om mina lakan skulle vara kvar när jag gick tillbaka för att hämta dem bara.
Kanske skulle han ta dem som hämnd.
Eller för sitt eget höga nöjes skull.
Kanske.

När jag gick tillbaka var japanen borta, och en rosa post-it på min torktumlare löd:

Dear: cute glasses girl
so please call me

och så telefonnummer

so please...

Lakanen var kvar.

Det känns som om jag borde vara upprörd, eller åtminstone förorättad.
Men i stället är jag bara lite förvånad.
Kanske förvirrad.
Vad pågick egentligen inuti den där människans huvud?


0 kommentar(er):