onsdag, april 29, 2009

Kom och hälsa på. Ja?



Kan inte någon komma och hälsa på mig snart, så att jag får anledning att gå tillbaka till Ghibli Museet i Mitaka? Om någon skulle råka vara på väg hit och har minsta lilla intresse av Totoro och hans polare... eller bara gillar lekfulla museer som ser ut som om de vore tagna ur någons fantasi så är Studio Ghiblis museum definitivt värt ett besök. Så jäkla fint och roligt och finurligt att man blir helt lycklig av att gå omkring där. Och så gör de världens snyggaste kaffe på caféet. Vill tillbaks!

Nu.


9 kommentar(er):

My sa...

Jag har velat gå hur länge som helst men bara inte kommit mig för! Efter Golden Week?
My

Rim sa...

Vänta, vad hände nu?

Låter det, också för er, som om My, en människa jag inte alls känner, vill följa med mig till Ghibli museet?

(För jag är nog på i så fall...)

Unknown sa...

Jag vill hälsa pååååå!

Erik sa...

Åh herregud, bara tanken på ett Ghiblimuseum får det att vattnas i mig. Både i munnen och ögonen. Har aktivt ignorerat dess existens, åsså får jag det presenterat tillsammans med världens bästa Totoro med paraply.

Nå, det finns inte mycket annat att göra. Jag får se om Kikis Delivery Service efter maten. Och kanske planera in en resa till Uppsala till sommaren. Tokyo ligger för långt bort.

Jakob sa...

Jag är också en helt vilt främmande människa som tänker åka till Tokyo så snart jag har råd och tid samtidigt. Bara för att hälsa på dig och gå på Ghibli-museet!

Pontus N sa...

Nämen vafan! Hur kan jag glömma! Jag har velat besöka eländet hur många ggr som helst i mitt förflutna. Jag har föträngt det. Låt oss gå Rim. Vi promenerar dit och kramar Totoro! När kan du?

KuriÅsa sa...

Det känns som om detta inlägg är riktat till mig. Men det finns visst fler Miyazakinördar i världen. Jävla Pontus, är han i rätt land och rätt stad? Aviiiiis!

Pontus N sa...

Ozzy, min strävan att få krama Totoro har genom åren av slit och släp äntligen fört mig hit. När kramen är fullbordad lämnar jag landet för nästa Miyazakipilgrim. Ozzy-san!

My sa...

Ja, jag tänkte liksom, kommentera på varandras bloggar i all ära, men let's go for the real thing.