söndag, april 12, 2009

För bra

När jag fick min gitarr för några veckor sedan började jag skriva en låt.
Frustrerad och inspirerad som jag var, trillade text och melodi fram av sig själva till en början. Men när jag sedan behövde sätta ackorden, och började spela låten om och om igen, kunde jag sedan inte hitta tråden och fortsätta skriva där jag slutat.

Och nu tar jag upp gitarren med jämna mellanrum, spelar igenom den lilla snutt som blev, men lyckas aldrig komma vidare. 

Mest för att jag alltid blir förvånad och hejdas av jag tänker: "Fy faaen vad bra det här är!"

Jajaja, jag är mitt eget största fan.


Hårt.

4 kommentar(er):

Jakob sa...

Men käraste Rim, du vet väl att *jag* är ditt största fan!! Spela in och skicka till mig så lägger jag till lite bossa-rytm och rap och sedan är det en hit! :-)

KuriÅsa sa...

Riiiiim jag såg precis ditt jobb på tv! Shit vad jag glodde och glodde för att se dig, men du va inte mä. Reportage i rapport om hur det svenska modet etablerar sig i världen. Yey!

Rim sa...

Ozzy, vad fan snackar du om?

Jakob, vad fan snackar du om?


;)

Jakob sa...

Är inte jag ditt största fan!?? Nu blir jag nästan lite stött :-P