måndag, april 27, 2009

Smooooothaaaah

Bästa dagen på jobbet hittills. Allt flöt på som... som... näe, det är faktiskt ojämförbart!!!

Det har aldrig någonsin varit så här smidigt att jobba.
Och jag tvivlar på att det någonsin kommer vara det igen...
En en-gång-i-livet perfekt genomförd dag, liksom.

Och jag har lekt för mycket i flatvärlden på sista tiden.
Blir liksom skitförvånad när folk är straighta.
Så här: 

[(0_o)/

Ser ni, hur jag kliar mig i huvudet med ena handen och håller upp andra handen i en "Nej, nu fattar jag ingenting!"-rörelse?

...men lyckas alltså trots min massiva, och ganska konstanta (eftersom folk faktiskt oftare är straighta än inte i den verkliga världen), förvåning dansa mig igenom mitt jobb. 
Idag är jag helt fantastisk. 
Helt.
Fantastisk.

4 kommentar(er):

Nikku sa...

Idag?

herro sa...

Kul at höra att det finns flator i Japan! Vet japanerna själva om det?

Rim sa...

Näpp. Det "finns inga" flator i Japan. Bögarna finns inte heller, men flator finns absolut inte. Det är lite sorgligt och skitintressant. Om jag, istället för att jobba på H&M, hade valt att bli antropolog hade kanske homosexualitetens vara eller icke vara i Japan varit något att forska i på allvar. Nu forskar jag i stället genom att hoppa runt på diverse flat- och gayklubbar och sätta kaninöron runt orden finns inga.

herro sa...

Eller hur! Vill höra allt om vad du finner. Jag har verkligen fascinerats av hur flator just inte finns alls för japaner. Jag blev helt idiotförklarad av en japansk tjej som förklarade att det verkligen inte fanns några efter jag frågade om de hängde i nån speciell stadsdel. Och ändå hade hade hon precis berättat om sin bisexuelle kill-kompis som hon under omständigheterna verkade tycka var rätt normal. Du skulle bli en fantastisk antropolog för övrigt! Och Japan tar ju aldrig slut på forsknings områden.
Forska vidare!