torsdag, juli 05, 2007

Frukostdejten!

Ok, opretentiöst häng i all ära, men ibland är det roligt att umgås lite halvpretentiöst med folk också. Ett fantastiskt koncept, som jag, Richard och Nikku började med för några år sedan när jag kom hem från Japan, är Frukostdejten. Eftersom vi alla jobbade oregelbundna tider på Liseberg visade det sig smidigast att träffas på mornarna. På ett antal frukostdejter under sommaren tuggade vi oss igenom yoghurt, mackor, flingor och hela Shogun-serien. Och fy fan vad trevligt det var!

Och nu för jag alltså traditionen vidare. Jag och Grin-Martin, som bor 500 meter bort och är vansinnigt upptagen på eftermiddagar och kvällar, ska frukostdejta oss igenom Golden Boy och lite Great Teacher Onizuka innan jag åker hem till Japan igen.

Och där har ni för övrig tips på två bra, grymt underhållande, japanska anime respektive live action shows för de som bryr sig om sånt...

0 kommentar(er):