söndag, juli 15, 2007

Trekfashion

Det bara regnar och regnar. Mycket Star Trek har det blivit av någon anledning. Jag gör inga ursäkter, jag är en smygtrekkie. Jag drar inte upp rymdserier själv att titta på, men när de går oavbrutet på tv:n, som de gör nu, är det lätt att fastna och bara glo.

Idag har jag kommit fram till att det måste ha varit ganska roligt att vara designer för Star Trek och liknande serier. De fula overallerna såg säkert snygga ut som skisser, men främst tänker jag på alla andra raser de stöter på i alla rymdserier. De är ju oftast av mänsklig karaktär och ibland är det bara kläderna som skiljer en ras från en annan. Som designer kan man balla ur hur hårt som helst... Alldeles nyss såg jag en sjukt komplicerad kavajkrage som jag lätt hade kunnat tänka mig att bära själv om jag hade varit utomjording!

0 kommentar(er):