söndag, juni 08, 2008

All hail the Soba

Har haft två otroligt härliga eftermiddagar igår och idag. Sedan de flesta japanerna drog har jag passat på att umgås med Shoko, vilket har visat sig vara ett genidrag med tanke på hur trevligt vi alltid har det. Förutom att hon roar sig med att leta lägenheter i Japan åt mig och lära mig preciiis hur man skär vårlökar till sobanudlarna är hon också min japanskafröken som rättar mig om jag råkar säga fel nånstans.


I går lagade vi kalla sobanudlar till middag (med hackad vårlök, nori och tsuyusås att doppa i) och jag förstår inte hur någonting så enkelt kan vara så jävla gott och smaka så himla mycket Japan. Går inte ihop liksom. Koka soba, hacka vårlök och kasta på lite nori, doppa i tsuyu och dö lite av lycka varje gång du lyfter ätpinnarna mot munnen.

0 kommentar(er):