lördag, juni 28, 2008

En bit av Tokyo...



...har jag haft i Oslo!

Finaste Astrid, som jag lärde känna under två månader i Tokyo, åkte hit för att hänga lite.
Efter att ha ätit massor med hemlagad okonomiyaki och läst japanska modetidningar hamnade vi igår på Glassbaren där Astrids japanska kompis Mimi och hennes sommarkursare hade nån slags fest. Jag har nog aldrig sett så många så glada i en lokal. Det var nästan lite obehagligt faktiskt. De var så glada att de skaka-rumpan-dansade stället till en bastu. Det kan ha haft någonting med all den billiga ölen att göra. Till slut gick jag och Assis och satte oss på det lite surare, lite coolare de Villes och drack dyr öl, diskuterade våra parallella kärleksliv och snackade skit resten av kvällen. Kom hem runt halv två och steg upp kvart över sex för att gå halvtimmespromenaden till bussen som ska ta Astrid till Göteborg.

Men nu har Astrid åkt och jag sitter här och tröstar mig med en cappucino och en hvetebolle med sjokolade från Deli De Luca till frukost. Orkar bara sakna henne litegrann. Jag har på känn att vi kommer träffas i Tokyo igen...

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Det där på bilden; det ser ut som en marängpizza med spaghetti på och skinka on top.
//V_v

Rim sa...

Det kan jag tänka mig att det gör! ;)