onsdag, juni 18, 2008

Men stanna upp och lyss till stråkarna!

Rätta mig om jag har fel, men jag inbillade mig att hela tanken med att ha folkvalda politiker var att de skulle representera människorna som valt dem. Nåväl, lite naivt kan tänkas.

Hela den här debatten signalspaningslagen rört upp, där de flesta politikerna slår dövörat till när folket ropar "Neeeeejjjjj!!!" får mig att tänka på en dålig skräckfilm med politikerna som rollinnehavare och folket som publik. Politikerna har bestämt sig för att de ska ut i stormen, mitt i natten för att göra ett eller annat. Vi som tittar på hör filmmusiksstråkarna som antyder att någonting kommer att hända. Vi vet inte exakt vad, men vi vet att det kommer vara hemskt, så vi ropar "Neeejjj, vänd om! Akta eeer!!!", men förgäves. De hör oss inte genom filmduken. Och snart kommer det vara blod överallt och publiken kommer muttra "...vi försökte varna er, dumjävlar."

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag håller absolut med dig! Jag är lite mer av en konspirationsteoretiker. Jag tror hela den här grejen om att några borgare var mot förslaget men sedan ändrade sig när det ändrade lagen, bara var ett spel för gallerierna. Jag tror de med makt ville att förslaget skulle gå igenom hela tiden.

http://xpopx.b-s.se/det-ar-som-att-ta-bajs-rulla-det-i-parlsocker-och-kalla-det-for-chokladboll/

hejdetärrasmus sa...

'and they never listen to the music, do they?'

Rim sa...

Hahaha, precis så är det!