torsdag, juni 04, 2009

Det här kan nog bli bra, ska ni se

Tre dagar tar det för mig att inse att jag älskar mina nya SA:s. De är ju hur fina och timida som helst. Skillnaden mellan Ginza och Harajuku i kunskapsnivåer och självförtroende hos de som "bara" är säljare är lite påtaglig, i Harajuku får SA:s göra mer. Saker som i Ginza bara görs av avdelningsledare. Och det är ju lite synd, kan man tycka.


Det riktigt jävla fina med Ginza just nu dock är att det är såpass lugnt att man har tid att lära alla nya saker och ta sig tiden till att förklara precis varför man gör som man gör och vilka effekter det får för för ens golv, ens butik och H&M i stort, vilket får dem att gilla sitt jobb mer och våga tänka själva. Om en månad kommer jag ha Japans bästa SA:s. Tummis.

2 kommentar(er):

Pontus N sa...

Det låter bra. Verkligen. När du är klar nere på männens kan du väl kila upp till 3an och sprida lite härlighet och sunt förnuft där också. (^^)

Rim sa...

Ja, just ja! Den konversationen hade vi ju för några veckor sen när jag inte alls var på väg till Ginza!
Ska vi inte friska upp mitt minne, så att jag kan jobba lite inifrån?