onsdag, juni 10, 2009

Min mamma hatar...

...när jag sminkar mig så här.

"Du ser ut som ett spöke! Inte fint!" säger hon, och får mig alltid att sucka och slänga på lite rouge.

Tur att hon inte är här nu.
Idag kör jag bleka spöklooken med bara stora ögonbryn.

Och jag har insett nu, mot min vilja, att min fantastiska frisör inte riktigt lyckades den här gången. Hon har gjort håret för tunt för den här typen av frisyr.
Hur hårt jag än jobbar, får jag inte till sonic-looken ordentligt.
Det får bli hatt idag igen.


5 kommentar(er):

Erik sa...

Jag var på vippen att skriva att jag tyckte ditt hår var väldans fint idag, men om du är missnöjd så låter jag bli.

Dessutom tror jag Sonics hår (taggar?) är tovigt. Jag har alltid föreställt mig det ha samma textur som Hells Angels-skägg.

(Ditt hår var väldans fint idag. Sådeså.)

Anonym sa...

you look fucking gorgeous!

Rim sa...

Hmm, tovigt alltså? Jag skulle inte hålla med, men det är för att jag har sett den andra sidan (RedKens tyngdlagstrotsande pumpspray).

Mitt hår ser bra ut på bilden, men i verkligheten är det platt och trist. Väntar fortfarande på mitt paket från lookfantastic...

Borde man bli orolig när man hellre lyssnar på anonyma människor på internet än sin egen mamma?
Jag ska försöka med den nästa gång hon rynkar på näsan åt min sminkning. "Men alla på internet tycker jag är fin, så det så!"

Erik sa...

Nej, det är inte Sonics volym som säger att det är tovigt, det är den kompakta blåheten. Det är för ogenomskinligt och matt för att inte vara tovigt.

Att du hellre lyssnar på anonymt folk än på mamma beror på generationsskillnaden. I våran generation är det helt okej att vara spökblek. Titta bara på gotharna, svartrockarna och hela den svängen. Iofs, vi som jobbar framför skärm hela dagen kanske inte är brunast vi heller, men vi är inte goth/svartrockbleka.

Anonym sa...

du är jättefin syrran!