onsdag, juni 24, 2009

Menåh...

Vi började jobba klockan 06:00 idag. 

Rea-start, förstår ni.
Mycket att ställa i ordning och flytta om innan butiken öppnar.

Slutade således klockan 15, och vi var många som var trötta, men nöjda.
Och vi var många som firade med en öl efter jobbet. 
(Ja, vi började alltså dricka klockan 16 på eftermiddagen.)
Någonstans blev tequilashots inblandade, och sen... sen hånglade jag med en av mina kollegor.

Jag som verkligen inte skulle.
Jag ska aldrig gå ut och dricka med folk jag jobbar med igen.
Det blir tydligen lätt fel då.

Ska bli spännande att se hur det går i morgon.

10 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

Jag ska aldrig gå ut och dricka med folk jag jobbar med igen.

valt fel land att arbeta i, måhända?

Erik sa...

Hörru. Alkoholintag med fler än två arbetskamrater går in under firmafest, officiell som inofficiell.

Och det är där uttrycket "What happens on the firmafest stays on the firmafest" kommer in.

Berätta det för den andra inblandade om det behövs.

I övrigt är det det vanliga. Hoppas han var snygg, att han inte är din chef osv etc. Det går nog bra ska du se.

zofy sa...

Får vi kanske se en bild av killen...?

Rim sa...

Inte min chef, som tur är.
Och nej. Ni får aldrig se en bild av killen.
Det här har inte hänt.

Glöm.
Glöm.
Glöm.

Rim sa...

Och om inte firmafestregeln gäller så kan vi alltid tillämpa tequilaregeln, visst?

Nikku sa...

Är det verkligen någon som är förvånad?

hejdetärrasmus sa...

nix. haha.

herro sa...

underbart! du gjorde helt rätt!

Nikku sa...

Ja, jo, det förstås. Jag menade inte att låta negativ på något sätt! GO GIRL! GRINGLA!

Rim sa...

ÅÅÅH, Gringla!

Längeseeeen!