fredag, juni 12, 2009

Vad är lösningen på att allt ens smink smälter?

MERA SMINK, såklart.

Råkade få syn på mig själv i en spegel i ett varuhus idag. När jag gick hemifrån var jag så vansinnigt välsminkad. Tänkte att jag nog skulle överleva dagen ändå.
Men icke.
Mascaran smälte ner under ögonen och näsan (det är främst på näsan sminket smälter) var knallröd i jämförelse med resten av ansiktet som fått behålla sitt lager av foundation.

Sprang genast till sminkavdelningen och blev omedelbart hjälpt av en brud från Shiseido.
Nu har jag köpt en "face mist" och ett puder. Face misten ska tydligen vara bra för... nåt...
Jag vet inte, men den kändes jävligt skönt att spraya sig i fejjan med den i alla fall.

Tänkte testa i verkligheten i morgon. Om inte det här fungerar så måste jag nog leta rätt på den där sminkfixeraren jag hittade när jag var här för två år sen. Sminka, spraya, känn hur sminket stelnar till en mask på ansiktet och inte vågar röra sig en millimeter, ge dig ut i den fuktiga värmen, ge fan i att le. Ungefär.


5 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

förr i världen kallades sminkörer för emaljerare. det tycker jag låter som en möjlig inspirationskälla.

Erik sa...

+1 på Rasmus.

Annars kan det vara botox du letar efter. Då får du le, men det syns inte.

hejdetärrasmus sa...

varning för botox. man kan bli som carola. eller hon var ju visserligen antikrist redan från början. undrar om fläkten i håret varje gång hon är på tv också är en botox-effekt?

Constantin: sa...

Tycker det låter himlans omständigt alltihop, spray, emalj och botox.

夜羽奈 sa...

Hehe påminner mig om när jag var yngre och ville att mejken skulle sitta en hel utenatt. Sminka på som fan, spreja med hårspray och om du inte gnuggar runt i ansiktet sitter det som en, just det, stel mask hela natten. Vill minnas att inte ens massiv svett gjorde någon märkbar skillnad. De tilltäppta porerna gjorde däremot skillnad. Fysatan för veckan efter (-_-)