måndag, juni 01, 2009

I morgon: Ginza

I morgon kör jag igång i min nya butik. På herravdelningen! Avdelningsleda ihop med en herre som nyss avklarat sin managementträning. Och, och, och! Jag får en trainee! Jag ska alltså träna någon till att bli avdelningsledare! En egen liten stalker som kommer lyssna, anteckna och följa mig hack i häl i minst tre-fyra veckor...

Yay, on-the-job-stalker!

3 kommentar(er):

Erik sa...

Jag får upp bilder på hur japaner följer reseledare när reseledaren helt uppebart går fel, för att vända och gå tillbaka. I regel gör turistgruppen samma sak.

Prova det. Gå en bit för att komma på att du glömt nåt, vänd och gå tillbaka, så får du se om din trainee/stalker/väldresserade vän följer efter. :)

Nikku sa...

Lyhycka til!

Rim sa...

Ahahahhaa, ja det ska jag testa!
Eller, testa och testa, det är min första dag i den butiken, jag kommer nog gå rätt mycket fel utan att ens försöka. Ingen flagga dock.