tisdag, juni 30, 2009

Om återhämtning.

Vanligtvis är jag jävligt petig med sömn. Jag vet att jag fungerar rätt bra utan också, men åtta timmar är jävligt... bra. 

Medvetslöshet, liksom. 
Bra skit.

Men senaste veckan har jag varit dålig, dålig. Med ovanligt många tidiga dagar har jag börjat tycka att det räcker med ungefär hälften så mycket sömn och det gör det ju också. Bara aningen otrevligare att stiga upp på mornarna. 

Igår slutade jag klockan 17 och tänkte, eftersom jag är ledig idag, att jag skulle kunna gå ut och hänga lite efter jobbet utan att behöva oroa mig för att vara trött dagen därpå. Gäspade mig igenom en trevlig kväll, kom hem vid 2-tiden, i säng vid 03 och när jag vaknade igen var klockan... 16:55.  

FEMTON JÄVLA TIMMAR!!!?

Och nu är klockan 18 och jag borde gå och lägga mig vid 22-23-tiden eftersom jag ska upp klockan 05 imorgon igen. 

Tror ni att jag kommer lyckas somna...?


2 kommentar(er):

zofy sa...

En reflex av kroppen, vid första bästa tillfälle tar den igen det som har stulits ifrån den;)

zofy sa...

PS. Det är värmebölja i göteborg och jag smälter...undrar hur du har det i tokyo nu då?xD