onsdag, juni 17, 2009

Uppåt, Framåt

Förresten är tjejen på  bilden i inlägget nedan en av de fem som jag lärde upp under en vecka i Hong Kong innan H&M öppnade i Japan. Väldigt trevlig tjej och sådär. Så kommer jag till Harajuku och upptäcker att jag har henne på mitt golv! 


Ser genast att hon är en sån man kan putta uppåt åt nåt håll*. Ett par veckor senare inser jag att hon inte bara är Väldigt Trevlig, hon är Väldigt Noggrann också.

För en vecka sedan påbörjade hon sin COR-(Cash Office Responsible)-utbildning. Hon ska vara en av dem som hanterar pengarna i butiken.

Och ja, jag är stolt som fan.

*Av de fem jag hade som mina svansar i Hong Kong har fyra redan klättrat vidare från sina säljarpositioner. Två är färdiga VM:ar, en blir nu COR och en är Responsible i Harajuku. Den femte, som jag faktiskt tyckte minst om i Hong Kong eftersom hon var Långsam, hittade jag på mitt nya golv i Ginza. Nu, såhär tio månader senare, ser jag att hon absolut har potential att göra någonting mer, men jag vet inte vad ännu... Lita på att jag kommer putta iväg henne så fort jag listat ut vad hennes talang är.

Om det inte framkommer ordentligt så tycker jag att just den här biten av mitt jobb är vansinnigt kul!

3 kommentar(er):

Nikku sa...

Rim: Livsmentor åt alla.
ALLA!

hejdetärrasmus sa...

kan man var cash office irresponsible?

Rim sa...

Nikku: Jag har inte velat säga det förut, men jag coachar hit dig till Tokyo, sakta men säkert, så att jag får en giltig anledning för att titta på killkläder.

Rasmus: Man kan. Om man bara tror på sig själv.