lördag, mars 15, 2008

Bästa fredagen!

Efter en verkligt slitsam vecka som aldrig verkade vilja ta slut har jag haft skönaste fredagskvällen på länge!!! De tre japanerna som jobbar i samma butik som jag samlas hos en av oss (butikschefen) för att käka lite, hänga, och dricka vin, innan en annan av oss (en visual merchandiser) blir ivägskeppad till ett annat land för att fortsätta sin utbildning där.

Butikschefen lagar okonomiyaki, en japansk pannkaka med kål och annat gott i, och vi bara sitter omkringströdda lägenheten och myser och äter. Sen flummar det ut till en massagefest och ungefär när det spontant bildas massagetåg börjar jag se situationen utifrån (nämnde jag att vi alla sitter i pyjamasbyxor och såg hyfsat sunkiga ut?) och tänka att det är jävligt skumt, men samtidigt sjukt roligt. "Det finns nog inte många H&M-butiker där personalen är så tajt att de spontanbildar massagetåg..." tänker jag ungefär och påminns om mina dagar som musikestet på Hvitfeldtska.

Vi avslutar med lite klassisk japansk komedi (säger de till mig i alla fall, men jag vet ju inte...) innan alla somnar lite här och var.

Nu är jag tillbaka i min egen lägenhet med en känsla av tilfredsställelse över en perfekt inledning på helgen. Imorgon blir det cocktailparty , och på söndag kommer bästa väninnan hit. Jag kanske kommer mysa ihjäl mig, men det får det vara värt!

0 kommentar(er):