torsdag, mars 13, 2008

H&M i vår

Ok, så vad händer egentligen på H&M? Jag bloggar sjukt lite om mitt jobb egentligen. Egentligen borde jag faktiskt rycka upp mig och blogga lite om nyheter, snyggheter, kampanjer osv. Jag är ju trots allt en av dem som står och packar upp nya plagg och sånt!

Nu är det lyckligtvis så att Marion Eleonora bloggat lite om "Vår på H&M", så jag kastar iväg en länk till hennes blogg och hoppas att ni tar er en titt. Det blir nog en lugn, men ganska ball vår. Ett samarbete med finska Marimekko ska resultera i afrikainspirerade plagg för damer, herrar, barn och alla däremellan.


Vad gäller de olika trenderna H&M satsar på i vår spretar de åt fyra helt olika håll. En är den ovan nämnda afrikainspirerade med stora mönster och typ... turbaner, en är park style, som jag nog skulle kallat för hippie light. Sen har vi också new tailored, som är lite sportigt, men figursytt samtidigt (den har jag svårast att förstå) och sist, men absolut inte minst, är techno future som high-fivear lite med 90-talet i metallfärger och all-over-prints.

Oj, vad mycket det blev! Men nu vet ni alltså... err... vad som gäller.



Dagens tips #1

Idag kom de extremt vida jeansen från reklamaffischerna in i butikerna. De är rätt populära (kanske för att de är så billiga, 198:-) så om ni har tänkt införskaffa ett par rekommenderar jag en snabb marsch till närmsta H&M. 

Dagens tips #2

Imorgon är det 100:- rabatt på en jacka från Divided-avdelningen. Kan vara värt en liten titt.

1 kommentar(er):

ajja sa...

Nej nej! Mer om ditt liv istället!