tisdag, mars 18, 2008

Recept för ett bra cocktail party

☆ Bjud en massa trevliga människor (säg åt dem att klä upp sig och ta med sig cocktailingredienser)

☆ Städa litegrann (glöm inte strumplådan!)

☆ Köp lime. Massor med lime.

☆ Hetsa upp dig i onödan över att du inte har gjort nog med tilltugg. Släng in krossade tomater, först i mikron, sen i en kastrull,
släng i två burkar tonfisk, en buljongtärning, peppar och citron. Lägg avokadoskivor på mini-mackor och sleva upp
tonfiskröran. Låt alla tala om för dig hur gott det är.

☆ Fixa dig i ordning så att du är klar lagom tills att gästerna börjar droppa in.

☆ Sätt på skön musik och börja blanda drinkar. Skåla miljoner gånger under kvällen.

☆ Ta tusen kort med gästerna som du skickar till dem nästa dag.

☆ När gästerna går langar du dem en hemmabränd skiva med musiken som spelades under kvällen (som ingen hörde eftersom
det var för mycket sorl av allt pratande). De blir dödsförtjusta och skickar dig kärleksmejl hela nästa dag.

Helt sjukt trevligt var det! Jag älskar alla som kom och blandade både Mojitos och Piña Coladas, Sangria, Gin & Tonics och annat gott. Cocktailparty är ett härligt alternativ till en helt vanlig done-to-death "förfest" och rekomenderas varmt till... alla!

2 kommentar(er):

k. sa...

OJ vad fint det ser ut!! Det är vid såna här tillfällen jag är ledsen över att inte ha en blender. Best thing in the world!!

På stället där jag är stammis har jag får lära mig hur man blandar en Frozen Daiquiri alla Fragola (Frozen Strawberry Daquiri) Mumma!! Jag får tillochmed blanda den till mig själv när det är massa folk där.. snälla människor som finns här i italien.
GURKA & TOMAT!!!

Rim sa...

Jag kan tyvärr inte ta åt mig äran för den bilden...

Men jag köpte en shaker som jag inte använde ett dugg!!! Bortkastade pengar!