lördag, mars 29, 2008

South Park Studios

Eftersom jag måste packa för att jag åker hemifrån vid 5-tiden imorgon sitter jag naturligtvis och äter nudlar och kollar på South Park i min soffa, samtidigt som ögonlocken känns tyngre och tyngre.


Innan jag drar till oh là là Paris vill jag tipsa om någonting jag upptäckte alldeles nyss. Istället för att gnälla om att folk laddar hem ens produktioner, utan att man får se ett rött öre för besväret, har South Park Studios valt att göra sina avsnitt tillgängliga via streaming. De har naturligtvis stoppat in lite reklam, men för en sån som jag, som inte alls har tålamod nog att ladda ner saker och ting, spelar det en mindre roll. De lägger upp sin produktion på nätet (gratis) och istället för att ladda ner den (vilket jag aldrig har tålamod nog att göra ändå) kollar jag på ett streamat avsnitt och de tjänar lite pengar på reklam. Everybody wins! 

2 kommentar(er):

Anonym sa...

ha det toppen i paris baby! vi ses kanske nästa helg. bon voyage!

Anonym sa...

Jag fick ett inlägg i min blogg idag. En länk till ett band som har gjort en grej av att musiken ska vara helt gratis. Både som mp3 och wav.
Musiken är lite drömsk och verkligen skitbra! Gå in o lyssna:

www.myspace.com/magnacartacartel

/Malin